Ley obrazec - centrum ve Vrapicích

16.08.2019

Několik dní jsem neměla na linie čas, ale pak to ve mně začalo hlodat. Jestliže nejde dělat trojúhelníky jedním směrem, nešlo by to druhým? A šlo :-) Tady máte výsledek - viz mapy a popis v článku.

Střed tohoto obrazce je kostel sv. Mikuláše v obci Vrapice, v jeho základech je schována raně románská rotunda. Nedaleko vrapického kostela je také bohaté pravěké naleziště a mohyly a také lokalita Žraločí zuby.

Vrcholy obrazce jsou:

  • románská rotunda / kostel Narození Panny Marie v obci Holubice
  • románská rotunda / Kostel sv. Maří Magdalény v pražské městské části Přední Kopanina
  • menhir u obce Kamenný Most
  • hradiště Slánská hora (obývané od eneolitu až do středověku)
  • raně slovanské hradiště Libušín
  • Unhošť s doloženým bohatým pravěkým osídlením 
  • je možné, že ještě budu obrazec měnit a rozšiřovat o další lokalitu

Mapa - obrazec s centrem ve Vrapicích:  https://mapy.cz/s/3xVzI


Toto je článek, který popisuje 4. část mého pátrání. 

První díl: Linie - románské rotundy středních Čech - záhadný zlatý řez

Druhý díl: Románské rotundy - trojúhelník Holubice - Vrapice - Zadní Kopanina

Třetí díl: Pokračování záhady rotund v Holubicích, Vrapicích, Kopanině a v Roztokách na Levém Hradci


Další zajímavosti:

Linie Vrapice - Holubice: jen necelých tři sta metrů desítek metrů od linie Vrapice - Holubice nachází rotunda na Budči, doložené osídlení Budče je ale pravěké. Více o této jedinečné linii zde:  https://geomancy.webnode.cz/l/zajimave-orientovane-a-propojene-rotundy
Přibližně 150 metrů od linie se nachází eneolitické  sídliště ve Stehelčevsi.
Cca půl kilometru od linie jsou Dřetovice s raně slovanským osídlením. 

Linie Vrapice - Přední Kopanina: přímo na této linii se nachází svatyně v Makotřasech a hradiště u Středokluk.

Poznámka:
Musím podotknout, že nejdřív jsem dala dohromady čtyři horní trojúhelníky. Poté mi začal připadat obrazec něčím povědomý. Vzpomněla jsem si, že jsem podobný obrazec viděla v některém z článků Libora Čermáka a nakonec jsem ho našla. Byl publikovaný v roce 2010 pod názvem Po stopách záhadných bytostí v České kotlině.

Obrazec najdete zde: https://blogadmin.idnes.cz/blog/3438/144838/skalhum.jpg. Dokonce i vzdálenosti jsou na liniích podobné. Takže buď jde o "univerzální vzdálenost, nebo si můj mozek pamatoval obsah článku Libora Čermáka i obrazec a přizpůsobil mu svoje pátrání... jsem zřejmě oběť svého mozku :-D.


Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky